21 januari 2009

Een nieuwe start

Na een tijdlange radiostilte ben ik er weer!

De verhandeling waarmee dit hele avontuur begonnen is, is namelijk afgewerkt, afgegeven en voorgesteld.
Mijns inziens heb ik echter niet helemaal het onderste uit de kan gehaald. Het is namelijk zo dat er een vrij duidelijke opdracht was omtrent de inhoud en toen ik al de 'moetjes' zo compact mogelijk had neergepend telde het werk al maar liefst 36 pagina's.
Ik heb de hele tijd terwijl ik aan het schrijven was met hetzelfde gevoel gezeten

Wat ik hier wil vertellen past hier niet, ik wil voorbij de facts and figures! Ik wil iets toevoegen, iets bijbrengen, niet zoals ik nu gedaan heb een objectief werk maken dat geschikt moet zijn voor mensen die nog nooit van Elsschot gehoord hebben.

Nu heb ik niets tegen objectieve werken, het probleem is gewoon dat objectief over elsschot zowat alles al geschreven is.
Ik wil iets schrijven! Niet samenvatten wat je op google vindt!


Daarom zal vanaf nu de aard van mijn blog enigszins veranderen.

De facts and figures blijven aanwezig maar alleen wanneer ik vind dat die iets bijbrengen aan de visie inzake de mens Elsschot en zijn werk.
Volgende posts zullen dus eerder een soort collumns zijn waarin ik mijn bevindingen, visies en opinie tentoonspreid.

Ik hoop dat de vaste lezers mij hierin begrijpen en natuurlijk hoop ik dat er meer en meer mensen de weg vinden naar mijn blog!

groetjes,
Simon

Geen opmerkingen: