8 oktober 2008

The Books...

Ik ben zoal een beetje op zoek gegaan naar boeken, boekjes, tijdschriften over, omtrent en van Elsschot, en tot mijn grote genoegen heb ik hier op mijn bureau toch al een mooie verzameling liggen.

Ik heb :
  • Verzameld Werk - Willem Elsschot
    (Villa des Roses, Een Ontgoocheling, De verlossing, Lijmen, Het Been, Kaas, Tsjip, De Leeuwentemmer, Pensioen, Het Tankschip, Het Dwaallicht, Verzen, een verzameling gedichten...) uitgave 2007 bij Athenaeum Amsterdam
  • Verzameld werk - Willem Elsschot
    (Villa des Roses, Een Ontgoocheling, De verlossing, Lijmen, Het Been, Kaas, Tsjip, De Leeuwentemmer, Pensioen, Het Tankschip, Het Dwaallicht, Verzen)
    uitgave 1957 ( Eerste uitgave!!!) bij P.N. Van Kampen en Zoon N.V.
  • Dwaalspoor, Op zoek naar de waarheid achter 'Het Dwaallicht' van Willem Elsschot - Eric Rinckhout
  • Vijftien Veren, Een boeket- uitgave van het W.E.G. (bevat een voorheen onuitgegeven gedicht van Elsschot)
  • Nieuwe Kaas, 14 schrijvers schrijven Elsschot (o.a. Lanoye, Hemmerechts, de Coster, Provoost... 'maken Elsschot af') - Uitgave van Dietsche Warande en belfort 2007
Ik ben zeker nog op zoek naar:
  • Notities over Willem Elsschot - Simon Carmiggelt
  • Interviews met Willem Elsschot
  • Het Beeldverhaal Kaas- Dick Matena
  • Willem Elsschot, man van woorden- Martine Cuyt
  • Ontmoetingen met Willem Elsschot- Simon Carmiggelt
  • Willem Elsschot, Brieven- Vic van de Reijt
Aan het werk denk ik dan!

Geen opmerkingen: