3 oktober 2008

Het waarom van deze blog

ik kreeg begin dit jaar voor het vak Nederlands de opdracht om tegen het tweede trimester een werkstuk te maken dat handelt over een Nederlandstalige schrijver.

Er worden onder meer een biografie , bibliografie, bespreking van twee werken en zo mogelijk een interview of aanvullende informatie.

Daar wringt nu het schoentje...
Dat interview dat M. Depeuter zo op prijs zou stellen zal in mijn geval niet kunnen doorgaan aangezien de heer Elsschot (De Ridder eigenlijk...) ons al in 1960 verlaten heeft.

Vervangend leek het mij leuk het hele 'productieproces' dan maar vast te leggen. En dankzij meneer google kan iedereen die het wil dat dan ook nog volgen.

Ik zal op de blog zelf voornamelijk korte berichtjes schrijven maar ik zorg voor verwijzingen naar Google Documents en Google Kladblok, waar u respectievelijk tussentijdse versies en ruwe info en bronnen zal kunnen bewonderen.

Amusez vous!

Geen opmerkingen: