5 december 2008

Alfons De Ridder, Zakenman

Daarnet struikelde ik op het internet over het volgende citaat:

'Maar de grootste advertenties verdienen toch de voorkeur, want dat zijn mensen die vooruit willen en die van mening zijn dat de publiciteit de wereld regeert.'
Uit lijmen(Boorman tegen Laarmans)

Blijkt dat mensen in de zakenwereld zelfs een naam hiervoor hebben: "Elsschot 2.0"

Dit bewijst voor mij dat Elsschot niet volledig onterecht heel zijn leven heeft volgehouden meer zakenman dan schrijver te zijn.
Met elke ontdekking van dit kaliber stijgt mijn fascinatie jegens de mens Alfons de Ridder en de schrijver Willem Elsschot.


Verder nog even over mijn werkzaamheden:
Ik heb ondertussen niet stilgezeten, maar het omzetten van mijn gedachten in tekst is er tot nu toe nog niet van gekomen. Ik beloof dan ook dat ik jullie vanaf 15 december een hoop lekkers zal voorschotelen...

zoals daar zijn :
  • een nieuwe biografie
  • bespreking van Lijmen, Het been en Kaas
  • Vergelijking van voorgenoemde romans met de film Lijmen.
  • ...
En tenslotte komt er een groot moment op 5 januari wanneer ik mijn afgewerkt werkstuk zal publiceren.

op 6 januari zal ik dit ook voorstellen voor de klas. Jammer genoeg krijg ik hiervoor slechts een 20 tal minuten... 3 uur zou voor mij ook goed geweest zijn.

Geen opmerkingen: